Najwieksza w Polsce

Sieć sprzedaży
artykułów sanitarnych,
grzewczych i instalacyjnych!

Mamy jeszcze lepszych handlowców - podsumowanie szkoleń handlowych w Grupie SBS

« wróć

Dobrze przeszkolony, świadomy siebie handlowiec to gwarancja sukcesu każdego biznesu. Bez względu na to czy kontaktuje się on z klientem bezpośrednio, tworząc strategie sprzedażowe, czy za pomocą nowoczesnych technologii. Dlatego też ruszyliśmy z 3. edycją Akademii Efektywnej Sprzedaży Grupy SBS.

Akademia Efektywnej Sprzedaży to program doskonalenia kompetencji handlowców z Hurtowni Partnerskich Grupy SBS. Wpisał się już na stałe do naszego SBS-owego kalendarza. Posiada też swoich stałych uczestników i jesteśmy przekonani, że zyskał nowych entuzjastów. W tym roku postawiliśmy na jeszcze bardziej zintensyfikowany trening. Po raz pierwszy w historii Akademii przeprowadzone zostały trzy różne programy szkoleniowe.

 

DWA DNI PEŁNE WYZWAŃ

W tym roku spotkaliśmy się z naszymi uczestnikami w 4 lokalizacjach. Szkolenia odbywały się w każdy czwartek i piątek przez 5 tygodni (od 30 stycznia do 5 marca 2020). Przeszkolono 8 grup szkoleniowych, czyli ponad 200 osób, a każdy z zespołów przez dwa dni pracował nad swoimi kompetencjami. Szkoleni otrzymali wiedzę ze strategicznego przygotowania sprzedaży. Poruszone zostały takie tematy jak: strategia w sprzedaży, wykorzystanie mediów społecznościowych do budowania wizerunku handlowca i generowania sprzedaży, asertywna komunikacja w obsłudze trudnych klientów czy negocjacje cenowe. Zaprezentowane zostały strategie zarządzania oparte na zmianie, jak również prowadzenie coachingu handlowców w za‑ kresie wytyczania celów i planowania zadań. Podobnie jak w poprzedniej edycji szkolenia poprowadzili Agnieszka i Mariusz Prokopczukowie z firmy Proguest Consulting. Oprócz wysokiego poziomu merytorycznego nie zabrakło także wieczornych integracji, podczas których uczestnicy mogli poznać się między sobą i zacieśnić wewnątrzgrupowe relacje. Była to też okazja do spotkania z Mecenasami Szkoleń, którymi w tym roku zostali: Armatura Kraków, Fondital, Geberit, KAN, Kessel, Tweetop, Wobet‐Hydret oraz WOLF.

Opinie Mecenasów:

Akademia Efektywnej Sprzedaży to świetna inicjatywa. Z jednej strony to szansa na wspólną naukę i wymianę doświadczeń. Z drugiej: czas, aby po prostu porozmawiać w innych warunkach niż spotkania biznesowe, na których zawsze jesteśmy w biegu, bo na każdego czekają kolejne działania. Cieszymy się, że po raz pierwszy mogliśmy wystąpić jako prelegenci i mieliśmy okazję pochwalić się naszymi nowościami, ale też przypomnieć o tych produktach, które są już długo w rynku.

– Arkadiusz Typiak, Armatura Kraków S.A.

 

W tym roku bierzemy drugi raz udział w wydarzeniu. Akademia Efektywnej Sprzedaży jest jedyną taką formą szkolenia, która umożliwia dotarcie do szerokiego grona handlowców. W tym czasie przekazuję im nie tylko wiedzę merytoryczną na temat produktów Geberit, ale także informacje z zakresu technik sprzedaży oraz wykorzystywania argumentów sprzedażowych w całym procesie. Przygotowanie materiału do samego szkolenia w porozumieniu z trenerem pozwala na spełnienie potrzeb uczestników oraz ich aktywne zaangażowanie podczas szkolenia.

– Marcin Sołtysek, Geberit Sp. z o.o.

 

Wolf Technika Grzewcza debiutuje w tym roku w roku Mecenasa Akademii Efektywnej Sprzedaży. Szczególne znaczenie ma dla nas rozwijanie branży poprzez rozszerzanie wiedzy i budowanie środowiska eksperckiego. Im bardziej handlowiec w hurtowni zna i rozumie nasz produkt, tym trafniej dobierze właściwe urządzenia klientowi końcowemu oraz tym lepiej wesprze w wyborach instalatora. Właśnie dlatego szczególne podoba nam się formuła case study prowadzona w czasie zajęć Akademii. Inną istotną zaletą Akademii jest jej formuła wyjazdowa – pozwala to skupić się na przyswajaniu wiedzy w części szkoleniowej oraz na zawieraniu znajomości, integracji i dobrej zabawie już po szkoleniach.

– Dorota Adamczyk – Dalasińska, Wolf

 

W szkoleniach organizowanych przez SBS podobała się nam luźna atmosfera, szybkie przełamanie barier pomiędzy uczestnikami, kreatywne zadania w grupach, które pozwoliły nie tylko lepiej się poznać, ale pokazały również dodatkowe kompetencje współpracowników, o których często nie mieli pojęcia. Wykwalifikowany trener prowadzący szkolenia to nie tylko skarbnica wiedzy, ale przede wszystkim doświadczeń. Podaje konkretne przykłady na podstawie swoich doświadczeń życiowych, zwraca uwagę na popełniane przez innych błędy. Poruszane na szkoleniu kwestie: rutyna, brak motywacji, skuteczne zarządzanie czasem to tematy, których dotykamy każdego dnia.

– Kamila Belina, KAN

 

To nasza pierwsza edycja Akademii Efektywnej Sprzedaży w roli Mecenasa. W szkoleniach podoba się nam przede wszystkim to, że w jednym miejscu można spotkać kilkudziesięciu handlowców, sprzedawców z różnych Hurtowni Partnerskich. Sprzyja to nawiązywaniu kontaktów podczas prezentacji czy rozmów przy stolikach z materiałami. Ważne są też wieczorne rozmowy, gdzie mamy okazję nawiązywania kontaktów podczas spotkań nieformalnych.

– Dariusz Lubicki, Fondital

 

Opinie trenerów:

Akademia Efektywnej Sprzedaży to kompleksowy program mający na celu podnoszenie kompetencji technicznych i sprzedażowych pracowników odpowiadających za obsługę klientów w hurtowniach. Wiedzę techniczną dostarczają producenci, którzy oprócz oficjalnej prezentacji mają okazję zaprezentować swoją ofertę produktową i zbudować relacje z handlowcami. Prezentacje te cieszą się dużym zainteresowaniem uczestników, którzy na przykładzie konkretnych rozwiązań technicznych szkolą swoje kompetencje sprzedażowe. Dzięki temu program jest bardzo praktyczny, urozmaicony i mocno angażujący uczestników, a to pozwala na uzyskanie jeszcze wyższych efektów w pracy trenerskiej. 

– dr Agnieszka Prokopczuk, HR Proguest Consulting

 

W tym roku oprócz elementów sprzedażowych takich jak obsługa trudnych klientów, negocjacje, czy strategia sprzedażowa konkretnych grup produktowych wzbogaciliśmy program o elementy ogólnorozwojowe. Zajęliśmy się dobrą organizacją czasu pracy czy asertywnością. Ten ostatni temat cieszy się szczególnie dużym zainteresowaniem, gdyż większość handlowców ma problem z asertywnością. Często zachowujemy się biernie agresywnie lub manipulujemy mówiąc nieprawdę zamiast wprost powiedzieć, co myślimy.

– Mariusz Prokopczuk, HR Proguest Consulting

 

Media branżowe
https://instalreporter.pl/
Magazyn Grupy SBS
https://www.ogrzewnictwo.pl/
Szukaj