Najwieksza w Polsce

Sieć sprzedaży
artykułów sanitarnych,
grzewczych i instalacyjnych!

Zaprojektujmy sukces - wywiad z Askaniuszem Bagrowskim, Prezesem Zarządu Huch EnTEC

« wróć

 

Huch EnTEC to jeden z tych partnerów Grupy SBS, który od razu zyskał przychylność oraz uznanie instalatorów. O coraz bliższej współpracy z naszym dostawcą oraz o rozwoju samej firmy rozmawiamy z Askaniuszem Bagrowskim, Prezesem Zarządu Huch EnTEC.

Od kilku lat obserwujemy konsekwentny rozwój firmy Huch EnTEC. Stajecie się rozpoznawalnym dostawcą profesjonalnych urządzeń do regulacji systemów grzewczych. Jak do tego doszliście?

Askaniusz Bagrowski, Huch EnTEC: Wpłynęło na to kilka czynników. Duży wpływ na wzrost zainteresowania naszymi produktami ma przede wszystkim rosnąca świadomość instalatorów. Wiedzą oni, że wybierając nasze produkty oszczędzają czas. Kluczowa jest też praca naszego zespołu: spotkania na  targach, publikacje w  prasie, szkolenia w terenie to dla nas bardzo ważne działania, dzięki którym mamy szansę przedstawić produkty fachowcom i zachęcić do ich stosowania podczas realizacji u klienta końcowego.

 

W 2016 roku wprowadziliśmy do marki domowej KELLER siłownik oraz podstawowy typoszereg grup pompowych Waszej produkcji. Co ciekawe jesteście jednym z niewielu producentów, którzy najpierw zaczęli współpracować z nami pod marką domową. Dopiero od niedawna dystrybuujecie do nas produkty pod marką Huch EnTEC. Dlaczego właśnie taka kolejność?

Na siłę marki trzeba zapracować. Nawet bardzo wysokie nakłady na marketing nie wystarczą. Sukces produktu na rynku to rozpoznawalny brand, dlatego musieliśmy oprzeć naszą sprzedaż w pierwszej kolejności o stabilną markę na rynku jaką jest KELLER dystrybuowany w Grupie SBS. Z racji na to, iż bardzo dużo naszych produktów się uzupełnia i co‑ raz więcej pytań otrzymywaliśmy od członków Grupy SBS o takie właśnie rozwiązania, to naturalną decyzją było podpisanie umowy na sprzedaż pozostałych produktów z oferty Huch EnTEC. Podpisanie jej z Grupą SBS było dla nas jak włączenie trybu S w samochodzie lub wejście F16 w prędkość ponaddźwiękową [uśmiech]. Muszę powiedzieć że z perspektywy czasu był to bardzo dobry krok. W tym momencie muszę podziękować całemu managementowi Grupy SBS za zaufanie jakim nas obdarzyli.

 

To prawda, współpracujemy dość prężnie. Jak duże było to wyzwanie dla Waszej spółki aby rozpędzić ten wspólny biznes?

Obsługa Grupy to nie tylko wyzwania czy‑ sto biznesowe. To zadanie rynkowe, do którego realizacji potrzebne jest odpowiednie zaplecze finansowe, produkcyjne, czy logi‑ styczne. W ślad za tym należało zwiększyć zatrudnienie żeby móc sprawnie operować na rynku.

 

Jak bardzo rozrosła się Wasza grupa od tamtego momentu? Ile osób zatrudniacie?

Zatrudniamy w tej chwili 7 osób, z czego w terenie pracują 4 osoby. Są to szefowie regionów z  dużym doświadczeniem zawodowym, mają za zadanie wspierać zarówno markę domową KELLER jak również dbać o  sprzedaż produktów oferowanych przez naszą spółkę. Nad wszystkim czuwa Dyrektor Handlowy Roman Kapalczyk odpowiedzialny za strategię sprzedażową naszej firmy. Biura i magazyn przejściowy znajdują się w  Lesznie w  Wielkopolsce, natomiast produkcja i magazyny zlokalizowane są w miejscowości Grimma – 20 km od Lipska. Zatrudniamy tam w tej chwili 17 osób. Korzystamy z firmy logistycznej, dzięki czemu możemy odbierać towary dwa razy w tygodniu.

 

Nazwa Waszej spółki to skrót, ale bardzo tajemniczy. Czy może Pan naszym Czytelnikom go rozszyfrować?

Pierwszy człon wziął się od nazwiska pomysłodawcy całego projektu Huch EnTEC – mianowicie pana Thomasa Hucha, właściciela fabryki HUCH koło Berlina w której produkujemy bardzo duży typoszereg zasobników od przemysłowych po małe zasobniki domkowe. Drugi człon ma wskazywać na techniczny charakter spółki.

 

Spółka Huch EnTEC to nie tylko produkcja ale też dostawcy na terenie Polski, spółka jest generalnym przedstawicielem kilku producentów. Proszę powiedzieć nieco więcej na temat Waszego portfela marek, które skupiacie.

Zacznijmy od tego iż oferowane przez nas produkty to najwyższa, europejska jakość. Firma Huch EnTEC zrzesza mniejszych producentów, którzy nie posiadają w Polsce swoich oficjalnych przedstawicielstw. Reprezentujemy na Polskę marki Elodrive z  Niemiec (producenta automatyki regulacyjnej, siłowników regulatorów), Pentec (producenta armatury zabezpieczającej DUCO z Holandii) oraz Armstrong Fluid Technology (producenta pomp obiegowych). 

 

Czy w tej idei jest miejsce dla producentów z Polski?

Zawsze staram się godnie reprezentować Polskę i polskich producentów. Osobiście udało mi się otworzyć bramy do grupy Huch EnTEC dla dwóch polskich producentów. Są oni bardzo chwaleni za współpracę i jakość produktów.

 

Skoro działacie w Grupie, mając tak bogatą ofertę produktów, to zapewne działacie także poza Polską?

Grupa działa w kilku krajach europejskich pod brandem Huch EnTEC, ale naszymi towarami zainteresowani są również klienci ze Stanów Zjednoczonych czy z Dalekiego Wschodu. Moim zadaniem jako Prezesa Huch EnTEC jest działanie na terenie Polski i dążenie do najwyższej efektywności naszej spółki. Oczywiście jest kilka rzeczy, które musimy robić w zespole międzynarodowym – między innymi planowanie produkcji czy tematy związane z obsługą logistyczną.

 

Co wyróżnia firmę Huch EnTEC na rynku?

Sądzę, że elastyczność w podejściu do biznesu jest naszym głównym wyróżnikiem. Ważne jest także to, że jesteśmy stabilną spółką, z którą można zaprojektować własny biznes i produkt bazując na doświadczeniu naszym i producentów, których reprezentujemy. Jesteśmy otwarci na nowe produkty, pomysły i rozwiązania. Produkujemy dla wielu firm w Europie i w Polsce pod różnymi markami. Klienci nas cenią za indywidualne podejście do tematu, z którym się do nas zgłoszą.

 

Jak podsumowujecie mijający rok i jakie plany macie na rok 2020?

Mijający rok jest bardzo rozwojowy. Osiągniemy zakładany wzrost sprzedaży, zwiększyliśmy również zatrudnienie, żeby sprostać wymogom rynkowym. Plany na  2020 rok to przede wszystkim ciągły rozwój, ale też praca nad nowymi produktami i rozwiązaniami dla instalatorów. Jesteśmy spółką która słucha klientów i stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom. Liczę zatem na to, że kolejne miesiące przyniosą nam dużo nowości, dynamiczny rozwój i jeszcze większe zaufa‑ nie oraz zainteresowanie naszych odbiorców.

Dziękuję za rozmowę. Rozmawiała Dominika Ciurzyńska. 

 Artykuł ukazał się w 4/2019 wydaniu "Magazynu Grupy SBS"

 

Media branżowe
https://instalreporter.pl/
Magazyn Grupy SBS
https://www.ogrzewnictwo.pl/
Szukaj